کد مطلب:5679 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:128

سرسخت در اجرای حدود الهی
پیامبرصلی الله علیه وآله، در اجرای حدود الهی ذره ای تسامح و معامله نمی كردند، زیرا جرم هایی كه به هتك حرمت خانواده و اجتماع و آبروی انسان ها، هتك عفت عمومی، اختلال در نظام اجتماعی، سُست شدن مبانی اعتقادی مردم و.... می انجامد، از موضوعاتی است كه نمی توان به سادگی از كنار آن ها عبور كرد.

پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله ضمن تشریع و قانون گذاری وحیانی این احكام، خود نیز از مجریان سرسخت این فرامین الهی بود و هیچ گاه بر سر این احكام نورانی، نرمش به خرج نداد و در حدود و قوانین الهی، فاطمه مخزومی با فاطمه محمّدی برای اجرای احكام در دادگاه عدل نبوی یكسان بودند.

زنی از اشراف قریش به نام فاطمه مخزومی، مرتكب سرقت شد.

رسول خداصلی الله علیه وآله دستور داد حدّ الهی را درباره او جاری كنند.

قبیله بنی مخزوم ناراحت شده و كوشیدند به هر وسیله ای، مانع اجرای حّد شوند.

اُسامة بن زید كه مورد توجه رسول خداصلی الله علیه وآله بود از ایشان تقاضای عفو كرد، اما حضرت صلی الله علیه وآله سخت ناراحت شده و فرمود:

آیا درباره حدی از حدود خدا شفاعت می كنی؟

سپس از جا حركت كرد و ضمن خطبه ای چنین فرمود:

ای مردم! علت این كه ملت های قبل از شما هلاك شدند این بود كه اگر فرد بلند پایه ای از آنان جرم می كرد او را به مجازات نمی رساندند، اما اگر از مردم ضعیف و ناتوان و گمنام، كسی خلاف می كرد، حكم خدا را درباره وی اجرا می كردند.

سوگند به خدا، اگر( بر فرض محال) دخترم فاطمه نیز دست به چنین كاری بزند، حكم خدا را درباره او اجرا می كنم و در برابر قانون خدا، فاطمه مخزومی با فاطمه محمّدی یكسان است.»